Reglement hulpverlening EHBO Eersel 2023

Dit reglement is van toepassing op de inzet van EHBO hulpverlening bij evenementen door de EHBO vereniging Eersel.

Aanvraag hulpverlening
Voor de aanvraag van hulpverlening dient het aanvraagformulier gebruikt te worden. Dit aanvraagformulier is te downloaden op onze website. Alleen aanvragen met dit formulier worden in behandeling genomen. De aanvraag dient zo vroeg mogelijk, in ieder geval minimaal 8 weken, voor de aanvang van de hulpverlening ingediend te worden. Aanvragen die binnen 8 weken voor de hulpverlening ingediend worden kunnen niet in behandeling genomen worden. De vereniging hanteert het first come/ first service principe, d.w.z. hoe eerder uw aanvraag ingediend is hoe meer kans er is dat de aanvraag wordt gehonoreerd. Door de vele aanvragen kan het voorkomen dat wij uw aanvraag niet kunnen uitvoeren.

Onze hulpverleners staan altijd met minimaal 2 personen, houdt u daar a.u.b. rekening mee bij de aanvraag.

Bij al onze hulpverleningen bij evenementen is de Veldnorm evenementenzorg van toepassing. Hierin staan ook bepalingen in voor de organisator van een evenement. De organisatie dient hier deze veldnorm te volgen.

Met het indienen van het aanvraagformulier gaat u akkoord met dit reglement.

Inzet caravan
Onze vereniging is in het bezit van een caravan. Deze wordt in principe altijd ingezet bij evenementen tenzij anders met onze hulpverleningsdienst overeengekomen is.
De caravan dient op een geschikte plaats bij het evenement te staan. Minimaal 1 week voor aanvang van het evenement dient hierover met onze hulpverleningsdienst een afspraak te zijn gemaakt.

Lunchpakketten en drinken
De organisatie van het evenement dient voor gratis drinken te zorgen voor de hulpverleners. Wanneer het evenement langer duurt dan 2 uur dan dient de organisatie te zorgen voor gratis lunchpakketten en drinken voor de hulpverleners.

Kosten hulpverlening
Wij maken onderscheid tussen profit en non-profit evenementen voor de kosten van de hulpverlening. (dit is dus niet 1 op 1 af te leiden uit het feit of de organiserende vereniging een profit of non-profit organisatie is). Binnen de door de EHBO vereniging Eersel gehanteerde regels zijn Profit evenementen, evenementen waar b.v. entree gelden worden geïnd of waar door ondernemers/toeleveranciers winst wordt beoogd. Hiermee bedoelen we ook evenementen die winst maken welke wordt terug gebracht binnen de vereniging of stichting!
Non-profit evenementen zijn evenementen die geen winstoogmerk hebben. Ze houden zich b.v. bezig met het welzijn van mens, dier, natuur en/of maatschappij. Bij deze evenementen wordt er dus geen winst gemaakt óf terug gebracht in de vereniging. Eventuele entree of deelname gelden dienen louter ter dekking van gemaakte kosten zoals bijvoorbeeld zaalhuur.
De EHBO vereniging Eersel bepaalt of het evenement geschaald wordt onder profit of non-profit en rekent daarmee overeenkomstig de kosten voor hulpverlening.

Voor de hulpverlening wordt er minimaal 2 uur per persoon in rekening gebracht. Voor de inzet van de caravan wordt € 15,00 per evenement / per dag(deel) in rekening gebracht.

De kosten voor de hulpverlening zijn :

Profit   € 15,00 per uur/per persoon
Non-profit   € 7,50 per uur/per persoon


Annuleren toegezegde hulpverlening
Wij werken met vrijwillige hulpverleners. Deze nemen soms speciaal een vrije dag om bij een evenement als EHBO hulpverlener aanwezig te zijn. Annuleren van een toegezegde hulpverlening is dan ook niet fijn voor deze vrijwilligers. Houdt u daar a.u.b. rekening mee.

Bij annuleren binnen een week tot één dag vóór het evenement bedraagt de annuleringskosten de helft van de totale kosten van de hulpverlening. Bij annuleren binnen de laatste 24 uur zullen wij de volledige kosten in rekening brengen.